Comunicat de premsa: Per un Crevillent lliure d’odi

Davant els esdeveniments ocorreguts el dia 24 de gener, des del Col·lectiu Antifeixista de Crevillent ens veiem obligats a emetre el següent comunicat:

Aproximadament, uns vint simpatitzants de Falange i participants del Galeón, associació nazi, propera a la coneguda organització nazi Hogar social Madrid, van intentar boicotejar l’acte de «Llibres contra la repressió», en què participaven, entre d’altres, el diputat del Congrés Gabriel Rufián i Artur Junqueras, pare d’Oriol Junqueras . Els «manifestants» van cridar dins i fora de les instal·lacions del Centre Jove, mostrant la seua simbologia amb total impunitat.

Tot i l’intent d’agressió a l’eixida de l’acte dels ponents, finalment no hi va haver cap violència física directa, encara que els insults, els crits i les amenaces en foren constants. També un grup amb banderes del partit La Falange van accedir a l’interior de l’edifici amb la intenció d’interrompre’l i boicotejar-lo, però finalment van ser desallotjats de l’acte.

Davant aquest atac a les llibertats democràtiques, des del Col·lectiu Antifeixista de Crevillent volem mostrar el nostre rebuig i la nostra condemna més enèrgica. No podem permetre que aquesta gent campe al seu aire amb total llibertat, imposant idees que atempten contra la integritat física i psíquica de la majoria de la població sense que ningú els diga res. Com a Col·lectiu Antifeixista no podem ni volem permetre que la intransigència avance amb total llibertat exercint la violència i imposant idees que atempten contra els drets humans. No tolerem ni tolerarem cap tipus d’agressió per part del feixisme.

Al contrari del que alguns mitjans de comunicació han publicat en el seu intent per blanquejar aquesta concentració feixista davant el Centre Jove ple de simbologia, actituds, crits, gestos i insults nazis; volem aclarir que les persones concentrades no eren joves demòcrates constitucionalistes defenent la unitat de l’Estat Espanyol: eren feixistes de ciutats properes, però també de Crevillent lluïnt en tot moment les maneres pròpies del feixisme reaccionari que cada vegada veiem més als nostres carrers i, malauradament, a les nostres institucions.

En el Col·lectiu antifeixista de Crevillent tenim clar que sempre estarem del costat del respecte, la tolerància, la convivència, l’ús de la no violència i enfront d’aquells que estiguen contra els drets humans i difonguen missatges d’odi i de rancor. En una societat democràtica no pot haver-hi cabuda per a aquesta mena d’ideologies antidemocràtiques que van en contra del respecte i la tolerància al diferent.

Crevillent, 29 de gener de 2020